Ludwig of Liesbeth: ieders-eigen-wijs-je

30-08-2020

Pastorale; wie kent haar niet in een versie van Liesbeth of Ludwig

Allebei pareltjes die pure schoonheid van mens en natuur bejubelen.

Beiden nemen ze je mee op een betoverende reis

2020, het 250 ste  geboortejaar van Ludwig Van Beethoven

17 maart 2020 overlijdt Liesbeth List, getekend door dementie

De festiviteiten rond het Beethovenjaar 2020 spatte als een bubbel uiteen

Het vertrek van Liesbeth List wekte nauwelijks aandacht

Mijn bijdrage is een erkenning aan deze grootse persoonlijkheden

Elke ademhaling blaast me verder naar het eind
En met elke nieuwe voetstap wordt de afstand wat verkleind
Ik weet dat het gaat komen of ik nou kruip of ren
Maar ik ben pas aan het einde, als ik aan het einde ben

Afgelopen maanden zijn we in een nieuwe wereld en werkelijkheid aanbeland

We hunkeren naar een pre-tijdperk om onze draad weer op te pikken

Terug naar rennen springen vliegen duiken vallen opstaan en weer doorgaan?

Ik blijf ademhalen tot mijn allerlaatste snik
De weg kan zomaar stoppen, maar zolang mijn hart nog tikt
Zet ik mijn beide voeten stevig in de eeuwigheid
En laat mijn afdruk achter op de landkaart van de tijd

Mag het een versnelling lager?

Een stevige pas, zeggen waarop het slaat, tonen waar je voor staat

Ik ga dansend door het leven, tot ik weg moet van het feest
Ik wil hoe dan ook voorkomen dat het zinloos is geweest
Dus wil ik walsen tot ik neerval, tot ik niet meer kan of mag
En dan het feest verlaten met een lach, ik pluk de dag...

Gelukkig zijn om wie je bent, wat je hebt en vooral met eigen mogelijkheden

Ik weiger te geloven dat ik hier ben zonder zin
Het leven is het diepe en ik spring er lachend in
Ik ben hier met een reden, ook al is mijn rol maar klein
De wereld draagt een ketting en ik mag een schakel zijn

Ik weiger te geloven:

Dat de zorg voor kwetsbaren niet op een veel hoger niveau getild kan worden

Dat ikzelf hierin niet het verschil zou kunnen maken

Dus ga ik dansend door het leven, tot ik weg moet van het feest
Ik wil hoe dan ook voorkomen dat het zinloos is geweest
Dus wil ik walsen tot ik neerval, tot ik niet meer kan of mag
En dan het feest verlaten met een lach.
Ik wil walsen tot ik neerval, tot ik niet meer kan of mag.
En dan het feest verlaten met een lach
Ik pluk de dag...

Dus kies ik mijn moment, benut ik al mijn mogelijkheden

En verneem je weldra meer hierover

Samen plukken we de dag

-Stefan-